Нам 18! І нам є, що сказати

'

Лонгрід, але раз на рік можна…

Що мене тут неймовірно захоплювало від першого дня й усі 5 років роботи (із них 3 – на посаді генерального директора нашої компанії) – шалена концентрація контрастів і парадоксів. Тільки уявіть собі, що все це - в масштабах найбільшого муніципального підприємства України:

- 10 000 співробітників
- 27 підрозділів
- тільки одному з них – мова про Депо ім. Шевченка – нещодавно виповнилося 125 років,

тоді як самій компанії Київпастранс / Kyivpastrans лише - 18.

Як так сталося – ми розповіли вам у серії ексклюзивних видань – книжок за авторством працівників.

Сказати, що раз нам 18 - саме час подорослішати, - ми не маємо навіть права.

У цьому і є головна відмінність нашої компанії від інших: із 10 тисяч працівників – 32% - це водії, в кожного за плечима по 180 життів. Це титанічна відповідальність кожного з нас 24/7. Дорослими нам де-факто довелося бути з першого дня заснування.

Рік тому ми об’єднали свої зусилля, досвід роботи і розробили стратегію змін у компанії – «Київпастрансформація – 2019, 2020 - 2030», офіційно заявили про це й розпочали щоденну кропітку роботу за планом, узявши за правило: зробимо – потім поговоримо. Бо ми й самі страшенно втомилися від усіх цих солодких «новин майбутнього», голослівних заяв й популізму на рівному місці. Тому кожен із нас почав працювати і продовжує зараз займатися своїм чітко визначеним напрямком.

Про трансформацію:

Це було абсолютно логічним рішенням, оскільки тоді, напередодні 2019 року, місто очікували кардинальні зміни:

- увесь громадський транспорт переходить на систему електронного квитка – АСОП – з тестового режиму на дослідний;

- кондуктори перекваліфіковуються на контролерів та інші дотичні до транспортної сфери професії;

- на підприємстві замість купи папірців - електронний шляховий лист;

- на заправках - автоматизовані АЗС: у тестовому режимі автоматизована система контролю використання палива – економія щомісяця до 10%;

- у транспорті на двері заплановані спеціальні датчики-зчитувачі кількості пасажирів на вхід/вихід;

- у водія в кабіні – бортовий комп’ютер;

- камери спостереження передбачені і в салонах задля безпеки так само, як і по всьому місту;

- автоматизовані вхідні турнікетні групи на станціях і також відеофіксація.

Ключові вектори розвитку:

- планомірне розширення парків і поступове оновлення всіх видів наземного громадського транспорту (+13 надсучасних тролейбусів за останні півроку та тільки з початку 2015 року було придбано 100 автобусів, 63 трамваї та 101 тролейбус: увесь транспорт відповідає сучасним вимогам та новітнім стандартам якості);

- 19 вересня 2019 року було оголошено відкритий тендер на закупівлю ще 8 автобусів великого класу (12 метрів) та особливо великого класу (18 метрів) із сучасною системою кондиціонування: конкретні моделі автобусу будуть відомі після визначених переможців);

- сучасні станції й унікальна айдентика;

- зручна навігація та оновлені інформаційні покажчики;

- ребрендінг компанії – оновлене лого, визначена корпоративна стилістика, невдовзі буде презентовано новий сучасний сайт компанії та для працівників – першу книгу корпоративної культури з внутрішніми стандартами обслуговування пасажирів, а також уперше розробили й затвердили власні місію, бачення й цінності компанії: пасажир і безпека – головні пріоритети й основа трансформації;

- заговорили англійською в салонах транспорту;

- нарешті маємо модернізований контакт-центр компанії, вже за перші півроку роботи - проривний результат якісної обробки запитів пасажирів на +96% і це не жарт, бо я ще пам’ятаю ті часи, коли на телефоні тут сиділа понад 20 років чудова жіночка і приймала за день 7-12 дзвінків максимум. Нині в команді наші менеджери зі зв’язків з громадськістю приймають від 250 звернень за зміну, працюють у 2 зміни 7 днів на тиждень і ведуть звітність онлайн: це означає, що кожен топ-менеджер підрозділу й служба безпеки, як і я, тепер цілодобово бачать звернення, скарги і пропозиції наших пасажирів і зобов’язані їх терміново опрацювати й прозвітувати про результати опрацювання;

- розробка зручних маршрутів та оптимізація рейсів столицею України;

- до речі, ми також перші в Україні серед транспортних компаній розробили й адаптували унікальну систему електронного шляхового листа;

- обов’язкове безперервне навчання персоналу: курс підвищення кваліфікації, атестація з профмайстерності, внутрішні освітні програми розвитку й укріплення корпоративної культури; контролери-касири (кондуктори), які, наприклад, забажали освоїти нову посаду контролера пасажирського транспорту у «Київпастранс», в обов’язковому порядку проходять фахову перекваліфікацію та перепідготовку, під час якої опановують такі дисципліни як етика, конфліктологія, психологія, українська ділова мова та основи правових знань, щоб відповідати високому професійному рівню компанії та бездоганно виконувати свої посадові інструкції в контексті нової посади;

- зріст заробітної плати працівників удвічі тільки впродовж останніх трьох років, адже всі ми з вами пам’ятаємо ще ті часи, коли на цьому підприємстві навіть не знали слова «аванс», а затримки зарплатні досягали понад трьох місяців поспіль; ліквідувати ці ганебні затримки, ввести людям аванс і підняти оплату праці – було моїм головним завданням у роботі з персоналом, чого ми успішно з вами й досягли;

- так, цього літа у зв’язку з врегулюванням бюджетних планів столиці та одночасним переходом міста на систему е-квитка ми вимушено стикнулися із затримкою, поряд із тим я дякую за усвідомлення й розуміння працівниками необхідності такого переходу для нашої компанії, а ця проблема затримки вже вирішується очільниками Києва як першочергова на порядку денному, до всього – із 2020 року вже заплановане підняття заробітної плати впродовж року на +25 %;

- залучені програми лояльності: житло для працівників, відзнака місяця, туристичні бази відпочинку, закордонні путівки;

- активна підтримка нами освітніх і культурних проектів України;

- написання власноруч і видавництво працівниками компанії серії книг про наш транспорт;

- ми любимо читати і тому даруємо таку можливість дітям у нашій дитячій бібліотеці на колесах «Книжкобус»;

- ми вперше організували й провели унікальну екскурсію почергово трьома трамваями «Від ретро до сьогодення»: ретротрамвай – трамвай-кафе – надсучасний швидкісний трамвай 5-го покоління «Богдан Ступка»;

- також уперше організували й провели вечірню екскурсію тролейбусом вулицями історичного Києва;

- і як не згадати про створений нами унікальний ексклюзивний пам’ятний проект «Видатні кияни» - оздобили сучасні швидкісні трамваї портретами визначних українських та світових діячів культури, науки і мистецтв – нині вони милують око киян і гостей столиці, курсуючи в рейсах Борщагівської лінії швидкісного трамваю.

І так, це правда – нещодавно мав честь бути запрошеним уперше з командою «Київпастранс» представити Україну на Tram-EM European Tramdriver Championship – 2020.

Згодом розповім детальніше.

Я дякую колегам за цей неймовірний подарунок – нашого бронзового «оскара» - «Київпастрансформера» і спільне визнання наших досягнень. Бути головним Київпастрансформером року - почесно і я вдячний за це, і разом з тим розумію, що без вашої підтримки, професійного виконання поставлених завдань, досягти перелічених результатів було б вкрай важко. А тому я щиро переконаний – кожен із вас так само заслуговує на подяку й визнання.

Отож, доручаю відділам Дирекції з правового й кадрового забезпечення, а також навчання персоналу, відсьогодні та з дедлайном до затвердження річних планів на 2020 рік розробити єдину чітку й детально прописану концепцію корпоративного вручення «Київпастрансформер року» найкращому підрозділу компанії на щорічному офіційному заході на честь річниці підприємства, що означатиме, крім інших відзнак, додаткове преміювання усього складу підрозділу-переможця.

На основі яких критеріїв обиратиметься цей найкращий підрозділ:

- оперативність і якість опрацювання підрозділом звернень, скарг і пропозицій пасажирів через контакт-центр;

- порядок на території та під час рейсів;

- якісний зріст річного прибутку підрозділу для підприємства;

- проявлена ініціатива самих працівників працювати краще, ніж від тебе очікують за посадовою інструкцією;

- ефективність упровадження діджитал-інновацій у підрозділах замість обридлої нам застарілої системи бюрократії та зайвого паперообігу;

- активність використання вже створеної ефективної гілки внутрішньої онлайн-комунікації – обмін ідеями, вирішення щоденних робочих питань та обговорення пропозицій працівниками з топ-менеджментом 24/7: усе можна і треба робити швидше й ефективніше, ніж було 5 років тому.

Вірю, що нам це під силу і це зробить нас ще кращими.

Ще раз хочу акцентувати щодо питання створення й розробки нашого Київпастрансформера - жодної копійки підприємство на нього не витратило, жодних тендерів, договорів чи контрактів, тому що ідея та власне розробка унікального символу докорінних змін компанії здійснювалась нами в позаробочий час і виключно на ініціативних началах. Друзі, просто це наша робота, яку ми щиро любимо і з душею самі творимо своє майбутнє. Разом. Долучайтеся.

Із повагою

Дмитро Левченко, генеральний директор «Київпастранс»